20 Ağustos 2009 Perşembe

Seneye değişecek fakülte isimleri hakkında araştırma..

Mesleki ve teknik yükseköğretimin yeniden düzenlenmesine ilişkin YÖK Yürütme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Durmuş Günay bir sunum yaptı.

" Günay`ın verdiği bilgiye göre, dört yıllık lisans eğitimi veren `Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi`, `Mesleki Eğitim Fakültesi`, `Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültesi`, `Teknik Eğitim Fakültesi`, `Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi` kapatılacak. Kapatılan fakültelerin bulunduğu üniversite bünyesinde, alanlarında meslek elemanı yetiştirmek ve aynı zamanda kapatılan fakültelerin işlevini yerine getirmek üzere 3 tip yeni fakülte kurulacak.


Bünyesinde teknik eğitim fakültesi (TEF) veya mesleki ve teknik eğitim fakültesi (MTEF) bulunan üniversitelerin bu fakültelerinin kapatılıp yerine `Teknoloji Fakültesi`; mesleki eğitim fakültesi (MEF) bulunan üniversitelerin bu fakültesinin kapatılıp yerine `Sanat ve Tasarım Fakültesi`, bünyesinde ticaret ve turizm eğitimi fakültesi (TTEF) bulunan üniversitelerin bu fakültelerinin kapatılarak yerine `Turizm Fakültesi` kurulmasına, `Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi` bulunan üniversitenin bu fakültesinin kapatılmasına karar verildi.

Mühendislikle eğitim fakültesi arasında uygulama ağırlıklı eğitim verecek teknoloji fakültelerinde `uygulama mühendisi` yetiştirilecek. Meslek liselerinde öğretmen olmak isteyen bu fakülte mezunları ise ilave bir yıllık pedagojik formasyon alacak."



ÖĞRETMEN İHTİYACI


Yeni kurulacak fakülteler, kapatılan fakültelerin eşiti olan fakülteler olmayacak. Bu fakülteler, uygulama bilgi ve beceri niteliği yüksek elemanlar yetiştirecek. Mesleki ve teknik ortaöğretimin öğretmen ihtiyacı, kurulacak fakültelerin veya diğer fakültelerin mezunlarından 1 yıl (2 yarıyıl) pedagoji eğitimi görerek pedagoji sertifikası alanlar tarafından karşılanacak.


Mühendislik fakültesi mezunları mesleki ve teknik ortaöğretime öğretmen olmak istedikleri takdirde, ilgili mühendislik teknolojisi programının uygulama farkını tamamlamak (veya alanında belirli bir süre uygulama deneyimi kazanmak) ve pedagoji eğitimi almak koşuluyla öğretmen olabilecek.

(Alıntı)

0 yorum:

Yorum Gönder

Grab This
Flame Blog's © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute