19 Eylül 2010 Pazar

’Hayat Üniversitesi’ Mezunlarına Diploma

Çok tecrübem var ama okul okuyup diploma alamadım diyorsanız işte size sevindirici bir haber...

Sakarya Üniversitesi (SAÜ) tarafından yaklaşık 6 ay önce başlatılan proje tamamlandı. Projeyle hiç okula gitmemiş bile olsa çalıştığı alanda bilgi ve becerisini ispatlayan herkese, üniversite diploması verilecek.

SAÜ, üniversiteye gidemeyip üniversite mezunu olmayı hayal edenlere dünyada benzeri bulunmayan bir yükseköğretim modeli hazırladı. Buna göre hiç okula gitmeyenler bile üniversite diploması alabilecek. Tamamlanan çalışmanın önümüzdeki günlerde Yükseköğretim Kurulu(YÖK)’na sunulacak.

Tecrübeler üniversite tarafından ölçülecek

Yeni yükseköğretim projesi ile kendi alanında bilgi ve beceriye sahip olan insanlar yaşı kaç olursa olsun, hiç okula gitmemiş bile olsa ön lisans, lisans diploması alabilecek.

Proje ile kişinin yaşam boyu kazandığı yeterliliklerin ölçülerek derecelere çevrildiği bir model esas alındı. Çalışma hayatında edinilen bilgi ve tecrübeler üniversiteler tarafından ölçülecek. Mesleklerin üniversitelerdeki karşılığı belirlenecek. Ölçüm sonucu bilgi ve tecrübeler yeterli olanların meslekleri hangi bölüme tekabül ediyorsa o bölümü bitirmiş kabul edilecek. Tecrübeye dayalı yeterlilikler tanınarak diploma ile belgelenecek.

Uzaktan eğitim olanağı da var

Örneğin mesleği makineci olan kişinin bilgi ve becerileri meslek yüksek okulu makine bölümü bilgileriyle örtüşüyorsa önlisans diploması verilebilecek. Ya da medyada çalışan bir kişinin bilgi ve becerileri iletişim bölümüyle örtüşüyorsa, bölümle ilgili lisans diploması alabilecek. Eğer bilgiler yetersiz ise uzaktan eğitim yoluyla bilgiler tamamlanarak diploma almak mümkün olacak.

Çalışma önümüzdeki günlerde YÖK’e sunulacak. SAÜ’den edinilen bilgiye göre YÖK’ün de çalışmaya sıcak baktığı belirtildi.

0 yorum:

Yorum Gönder

Grab This
Flame Blog's © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute