13 Mayıs 2010 Perşembe

Meslek liselilerin fakülte çıkmazı isyanı..!!

2009 yılında Meslek Liselerinin tercih edeceği 4 yıllık bölümler kaldırıldı. Elektrik, metal, nakış, giyim, mobilya, tesisat öğretmenliği bölümleri kapandı. Yerlerine teknoloji fakültesi açılacaktı. Ancak bir çok üniversite yetiştiremedi.
 Türkiye’de meslek lisesinde okuyan öğrenci olmak çok zor. Çünkü meslek liseli öğrenciler siyasi çekişmelerin kurbanı oluyorlar. Bu nedenle de meslek lisesinde okuyan öğrencilerin sorunları bir türlü bitmiyor. Bu sene bu siyasi çekişmelerin yanına bir de teknik eğitim fakültelerinin kapatılması eklenince meslek lisesi öğrenciler oldukça zor durumda kaldı.
Katsayı Kararları
Eğitim dönemi başında yeni sınav sisteminin gelmesi ile birlikte katsayı farkı kaldırılmıştı. Bu meslek liseli öğrenciler için sevindirici bir haberdi çünkü üniversitelerin istedikleri bölümlerini tercih edebileceklerdi. Yani imam hatip liseleri de dâhil olmak üzere tüm meslek liselerinin önü açılmıştı.    Ancak meslek lisesi öğrencilerinin bu sevinci kısa sürdü. Danıştay’a yapılan itiraz sonrasında katsayı uygulaması yeniden gündeme geldi. Katsayılar 0,15 ve 0,13 olarak belirlendi. Ancak bu uygulamada Danıştay’dan döndü ve YÖK katsayıları 0,15 ve 0,12 olarak belirlemek zorunda kaldı. Sene başında katsayı farkı yok diye sevinen öğrenciler sene ortasında alan dışı tercih yaptıklarında ortalama 8-10 puan  kaybedecek duruma geldiler. Danıştay’a yapılan itiraz süreçleri, YÖK’ün karar alma aşamaları uzadıkça uzadı ve meslek lisesi öğrencilerinin motivasyonu oldukça kırıldı. 
Bölüm Karmaşası
Meslek liseli öğrenciler, asıl şoku YGS kılavuzunu eline aldıklarında yaşadılar. Çünkü kılavuzda yer alan üniversite bölümleri arasında kendilerine ek puan verilecek olan bölümleri göremediler. Elektrik Öğretmenliği, Metal Öğretmenliği, Makine Öğretmenliği gibi bölümler kaldırılmıştı çünkü. Alan dışı tercihleri katsayı ile engellenen öğrencilerin seçebileceği bölümler de kaldırılmıştı.
Aslında bu sürpriz bir haber değildi çünkü 13.11.2009 tarih ve 27405 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar Kurulu kararı ile Teknik Eğitim Fakülteleri kapatılmış ve Teknoloji Fakülteleri kurulmuştu. Ne var ki, teknoloji fakültelerinde hangi bölümlerin açılacağı belli değildi. Bu nedenle bir meslek lisesi öğrencisi hangi 4 yıllık bölümlere ek puanla geçiş yapacağını öğrenemedi. Bu belirsizlik LYS başvuruları gündeme geldiğinde çözülecek diye bekliyorduk ancak bu konuda yine bir açıklama yapılmadı.  
Teknoloji Fakülteleri
Üniversitelerin internet sitelerini incelediğimizde teknoloji fakültelerinde mühendislik bölümlerinin açılacağı görülüyor. Örneğin Sakarya Üniversitesi 2010-2011 yılında teknoloji fakültesinde bilgisayar, elektrik ve elektronik, inşaat, makine, mekatronik ve metalurji malzeme mühendisliklerini açacağını ilan etmiş durumda. Bu bölümler mühendislik fakültelerinden ayrı olarak yine mühendislik diploması verecekler. Ancak akıllara takılan birçok soru var:
Sorular
  • Teknoloji fakültelerinde açılan yeni bölümler hangi puan türü ile öğrenci alacaklar? Eğer bu bölümler LYS ile ilgili puan türleriyle (MF, TM, TS) öğrenci alacaklarsa meslek lisesi öğrencilerinin LYS sınavına girmesi gerekecek mi? İki gün sonra YÖK çıkıp da bu bölümlerin LYS puan türleri ile öğrenci alacağını açıkladığında LYS’ye başvurmayan meslek liseli öğrenciler ne yapacaklar?
  • Bu bölümler sadece YGS puanı ile öğrenci alacaklarsa, bu bölümleri diğer bölümlerin öğrencileri de tercih edebilecek mi? Örneğin bir MF öğrencisi, teknoloji fakültesindeki bir mühendislik bölümünü puanı kırılmadan tercih edebilir mi?
  • Bu bölümler YGS ile öğrenci alacaksa meslek lisesi öğrencileri yüksek matematik ve fizik gerektiren bu bölümleri okurken zorlanmayacaklar mı?  
  • Öğretmenlikler mühendisliğe çevrildiği için, meslek lisesi öğretmen ihtiyaçları nereden karşılanacak? Teknoloji fakültesindeki Elektrik Mühendisliğini bitiren bir öğrenci meslek liselerinde öğretmen olacak mı?
  • Kalıpçılık, mobilya dekorasyon, nakış öğretmenliği gibi teknoloji fakültelerinde mühendislik olarak karşılığı bulunmayan bölümlerin akıbeti ne olacak? Bu bölümlerle ilgili meslek liselerinden mezun olan öğrenciler ne yapacak?
YÖK’ün İhmali
Yeni sınav sistemini getiren YÖK, teknik eğitim fakültelerini yerlerine yeni fakülteyi açmadan kapatmakla bu sene sınava giren 500 bin meslek liseli öğrenciyi mağdur etmiş durumda. Sene sonuna yaklaşılmasına rağmen hala meslek liseli öğrencilerin hangi dört yıllık bölümlere ek puanla gideceği belli değil.Üstelik var olan bölümlerin adları ve puan türleri bile belli değil. Bu belirsizlik ortamında meslek lisesi öğrencilerinden motivasyon beklemek oldukça güç. YÖK bir an önce teknoloji fakültelerinde açtığı bu bölümlerin hangi puan türü ile öğrenci alacağını açıklamalı. Meslek lisesi öğrencilerinin ise her ihtimale karşı LYS sınavına başvurmalarında fayda var.
* * *
KAPATILAN VE YENİ AÇILAN FAKÜLTELER
Yükseköğretim Kurumu                  Kapatılan Fakülte                              Kurulan Fakülte
Adıyaman Üniversitesi                       Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültesi        Teknoloji Fakültesi
Afyon Kocatepe Üniversitesi               Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Amasya Üniversitesi                           Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültesi        Teknoloji Fakültesi
Batman Üniversitesi                           Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Cumhuriyet Üniversitesi                     Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Dumlupınar Üniversitesi                     Simav Teknik Eğitim Fakültesi              Simav Teknoloji Fakültesi
Düzce Üniversitesi                             Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Fırat Üniversitesi                               Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Gazi Üniversitesi                               Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi     ……………
Gazi Üniversitesi                               Mesleki Eğitim Fakültesi                       Sanat ve Tasarım Fakültesi
Gazi Üniversitesi                               Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Gazi Üniversitesi                               Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi        Turizm Fakültesi
Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü      Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Karabük Üniversitesi                          Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Karadeniz Teknik Üniversitesi             Of Teknik Eğitim Fakültesi                   Of Teknoloji Fakültesi
Kırklareli Üııiversitesi                        Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Kırklareli Üniversitesi                        Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi        Turizm Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi                           Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Marmara Üniversitesi                         Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Mersin Üniversitesi                             Tarsus Teknik Eğitim Fakültesi             Tarsus Teknoloji Fakültesi
Muğla Üniversitesi                             Teknik Eğitim Fakiiltesi                        Teknoloji Fakültesi
Nevşehir Üniversitesi                          Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi        Turizm Fakültesi
Pamukkale Üniversitesi                      Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Sakarya Üniversitesi                          Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Selçuk Üniversitesi                            Mesleki Eğitim Fakültesi                       Sanat ve Tasarım Fakültesi
Selçuk Üniversitesi                            Teknik Eğitim Fakültesi                        Teknoloji Fakültesi
Süleyman Demirel Üniversitesi         Teknik Eğitim Fakültesi                          Teknoloji Fakültesi

0 yorum:

Yorum Gönder

Grab This
Flame Blog's © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute