12 Mayıs 2010 Çarşamba

Teknoloji fakülteleri öğrenci almaya başlıyor..!

Üniversitelerde yeni kurulan teknoloji fakültelerine, bu yıl yapılan üniversiteye giriş sınavı sonuçlarına göre 2010-2011 eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci alınmaya başlanacak. 
   Mühendis yetiştirecek bu fakültelerden mezun olanlar ayrıca pedagojik eğitim almaları halinde meslek liselerinde öğretmenlik de yapabilecek.
Bakanlar Kurulu geçen yıl, Afyon Kocatepe, Batman, Cumhuriyet, Düzce, Fırat, Gazi, Karabük, Karadeniz Teknik, Kırklareli, Kocaeli, Marmara, Mersin, Muğla, Pamukkale, Sakarya, Selçuk, Dumlupınar ve Süleyman Demirel üniversiteleri ile Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü bünyesindeki teknik eğitim fakültelerinin kapatılarak yerlerine teknoloji fakülteleri kurulmasını kararlaştırmıştı. Bu üniversitelerden altyapısı hazır olanlar, gelecek eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci almaya başlayacak.
YÖK Üyesi Prof. Dr. Durmuş Günay, AA muhabirine yaptığı açıklamada, teknoloji fakültelerinin, ''Teknik eğitim fakültelerinin dönüştürülmüş şekli değil, sıfırdan kurulan fakülteler olduğunu'' söyledi.
Teknoloji fakülteleri bünyesinde Makine, Mekatronik, Metalürji ve Malzeme, Otomotiv ve Yazılım mühendisliği gibi bölümler açılacağını ifade eden Günay, ''Teknoloji fakültesi bünyesindeki bölümlerin mühendislik fakültelerinin bünyelerindeki bölümlerden farkı, teknoloji fakültesi öğrencilerinin bir sömestr işyeri eğitimi görecek olmaları'' dedi.
Teknoloji fakültelerindeki mühendislik bölümlerinin, öğretim üyelerinin niteliği, müfredat ve puan türü açısından diğer mühendislik bölümlerinden farkı bulunmayacağını vurgulayan Günay, ''Diğer mühendisliklerden farkı, daha uygulamaya dönük olmaları. Böylece beceri niteliği olan mühendisler yetişecek. Mühendis unvanı alacaklar'' dedi. Günay, Türkiye'deki sanayinin ''uygulama yapan, beceri niteliği olan mühendislere ihtiyacı bulunduğunu'' kaydetti.
Durmuş Günay, bu fakültelerden mezun olanların pedagojik eğitim alarak mesleki ve teknik liselerde öğretmenlik de yapabileceklerini belirtti.
-''DAHA BAŞARILI OLURLAR''-
Teknoloji fakültelerini tercih edecek meslek lisesi öğrencilerine ek puan verilip verilmeyeceği sorusu üzerine Günay, şunları söyledi:
''Bu henüz kararlaştırılmadı. Bu fakültelere mesleki ortaöğretimden gelenlerin daha başarılı olacaklarını düşünüyorum. Çünkü üniversite sınavları genel lise müfredatı göz önüne alınarak hazırlanıyor. Bu çocuklar ek puanla buralara girerlerse ortaöğretimde de uygulamanın içinden geldiklerinden daha başarılı olacaklarını düşünüyorum. Ayrıca teknoloji fakültesi mezunlarının öğretmenlikte de daha başarılı olacaklarını düşünüyorum. Biz mesleki ve teknik eğitimi teşvik etmek istiyoruz. Eğer mesleki ve teknik ortaöğretimdeki öğrencilere ek puanla teknoloji fakültelerinin mühendislik fakültelerine gidebilme yolu açılırsa o zaman mesleki ve teknik ortaöğretimi daha çok öğrencinin tercih etmesini sağlamış olacağız, daha çok motive etmiş olacağız.''
Ek puan verilmesiyle ilgili hazırlığı yaptığını belirten Günay, konuyu YÖK Genel Kurulu'nda gündeme getireceğini bildirdi.
-''TEŞVİK ETMİŞ OLACAĞIZ''-
YÖK Üyesi Prof. Dr. Günay, şunları kaydetti:
''Burada şu tereddüt olabilir, bu öğrenciler mühendislik fakültelerindeki bölümlere giderken ek puan verilmiyor da neden teknoloji fakültelerindeki mühendislik fakültelerine giderlerken ek puan veriliyor? Böyle bir eleştiri gelebilir ama mesela öğretmen lisesi mezunları da eğitim fakültelerine giderken ek puan alıyor. Mesleki teknik öğretimden teknoloji fakültelerine giden öğrencilerin ek puan alması da ülkemiz için gerekli. Kaldı ki bu çocuklar daha çok laboratuvarlarda, atölyelerde çalışıyorlar. Eğer ek puan kabul edilirse mesleki teknik eğitimi teşvik etmiş olacağız.''

0 yorum:

Yorum Gönder

Grab This
Flame Blog's © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute